A verseny lényege, hogy az adott játékfordulóban a játékos a legtöbb pontot jegyezze. 1 játékforduló 9 osztásból áll, így minden versenyzőnek az adott fordulóban 3 lehetősége van osztani és "büntetlenül" a kezdőtalont megtekinteni.
Lebonyolítás rendje:
- 3-3 játékos játszik asztalonként
- Írnok megválasztása
- A játék menete az óramutató járásával ellentétes irányba történik.
- Az osztótól balra ülő személy emeli el a paklit, a jobbra ülő kezd.
- Aki kezd, az kapja a képpel lefelé fordított két lap – más néven talon – első megtekintésének lehetőségét.
- Licitálás (Félreértések elkerülése véget csak az alábbi táblázatot lehet használni, melyet minden ultiasztalnál kinyomtatva meg lehet találni)
- Első kör: bemondások végén a legmagasabb bemondó kezd. Első körben meg kell tenni a szokásos bemondásokat "Bélás, Van egy 20-am, 40-em, Kontraparti, stb..."
- Ha az éppen soron lévő játékos "lapot ért", akkor már késő és nem elfogadott bármilyen bemondás!
- Utolsó kör és elszámolás, eredmények "kifizetése"
- Eredményesség alapján az első két versenyző jut tovább az adott fordulóból a következőbe. A legkevesebb pontot elért versenyző búcsúzik a megmérettetéstől és 1 pontot visz az összetett eredményekhez.
- Elődöntők, döntők
Megjegyzés: Az 1 játékforduló = 9 osztás, egy jelentkezési optimumra számolt érték. Melytől túljelentkezés esetén eltérhetünk 6, illetve 3 osztásra is annak függvényében, hogy várhatóan milyen időtartamra kell számolni a versenyszám lebonyolítása tekintetében.
FONTOS: A "NÉGY ÁSZ" játékokat nem mindenhol alkalmazzák, ezért kérünk minden versenyzőt, hogy ezt közvetlen a játékfordulók előtt beszéljék meg egymás között és a döntés értelmében folytassák a játékot.
Pont (nyerő) | Pont (elbukva) | Licit | Csendes 100 | Csendes ulti | Csendes durchmars | Adu színe |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Passz | 2 (!) | 2 | 3 | 3-féle |
2 | 4 | Piros passz | 4 (!) | 4 | 6 | Piros |
4 | 8 | 40-100 | - | 2 | 3 | 3-féle |
4+1 | 4+1 | Négy ász | 2 (!) | - | - | 3-féle |
4+1 | 8+1 | Ulti | 2 (!) | - | 3 | 3-féle |
5 | 5 | Betli | - | - | - | - |
6 | 12 | Durchmars | - | 2 | - | 3-féle |
6 | 12 | Színtelen durchmars | - | - | - | - |
8 | 16 | 40-100 négy ász | - | 2 | - | 3-féle |
8 | 16 | 40-100 ulti | - | - | 3 | 3-féle |
8 | 16 | Piros 40-100 | - | 4 | 6 | Piros |
8 | 16 | 20-100 | - | 2 | 3 | 3-féle |
8+1 | 16+1 | Ulti négy ász | 2 | - | - | 3-féle |
8+2 | 8+2 | Piros négy ász | 4 | 4 | - | piros |
8+2 | 16+2 | Piros ulti | 4 (!) | - | 6 | Piros |
10 | 10 | Piros betli vagy rebetli | - | - | - | - |
10 | 20 | 40-100 durchmars | - | 2 | - | 3-féle |
10 | 20 | Ulti durchmars | 2 | - | - | 3-féle |
12 | 24 | 40-100 ulti négy ász | - | - | - | 3-féle |
12 | 24 | 20-100 ulti | - | - | 3 | 3-féle |
12 | 24 | Redurchmars | - | - | - | - |
12 | 24 | Piros durchmars | - | - | - | piros |
12 | 24 | Terített durchmars | - | - | - | 3-féle |
14 | 28 | 40-100 ulti durchmars | - | - | - | 3-féle |
14 | 28 | 20-100 durchmars | - | 2 | - | 3-féle |
16 | 32 | Piros 40-100 ulti | - | - | 6 | Piros |
16 | 32 | Piros 20-100 | - | 4 | 6 | Piros |
16 | 32 | 40-100 terített durchmars | - | 2 | - | 3-féle |
16 | 32 | Ulti terített durchmars | - | - | - | 3-féle |
16+2 | 32+2 | Piros ulti négy ász | 4 | - | - | piros |
18 | 36 | 20-100 ulti durchmars | - | - | - | 3-féle |
20 | 40 | 40-100 ulti terített durchmars | - | - | - | 3-féle |
20 | 40 | Piros 40-100 durchmars | - | 4 | - | Piros |
20 | 40 | Piros ulti durchmars | 4 | - | - | Piros |
20 | 40 | 20-100 terített durchmars | - | 2 | - | 3-féle |
20 | 20 | Terített betli | - | - | - | - |
24 | 48 | Piros 40-100 ulti négy ász | - | - | - | piros |
24 | 48 | Piros 20-100 négy ász | - | 4 | - | Piros |
24 | 48 | Piros 20-100 ulti | - | - | 6 | Piros |
24 | 48 | Színtelen terített durchmars | - | - | - | - |
28 | 56 | Piros 40-100 ulti durchmars | - | - | - | Piros |
28 | 56 | Piros 20-100 durchmars | - | 4 | - | Piros |
32 | 64 | Piros 40-100 terített durchmars | - | 4 | - | Piros |
32 | 64 | Piros ulti terített durchmars | 4 | - | - | Piros |
36 | 72 | Piros 20-100 ulti durchmars | - | - | - | Piros |
36 | 72 | 20-100 ulti terített durchmars | - | - | - | 3-féle |
40 | 80 | Piros 40-100 ulti terített durchmars | - | - | - | Piros |
40 | 80 | Piros 20-100 terített durchmars | - | 4 | - | Piros |
48 | 96 | Piros 20-100 ulti terített durchmars | - | - | - | Piros |
Licitálás:
- Mindenki köteles bemondást tenni! Alapbemondás: PASSZ
- Aki megnézi a talont, annak az alábbi táblázat alapján kell bemondást tennie, miután visszahelyezett a talon helyére két másik, képpel lefelé fordított kártyát.
- A bemondások nem lehetnek az előző bemondásoknál alacsonyabb vagy azokkal azonos szinten, így mindig legalább eggyel nagyobb szintre kell licitálni.
- A talon első megtekintője a táblázatból bármelyik elemet kiválaszthatja. A licit bármilyen magasról indulhat!
- A licitálás után a következő játékos két dolgot tehet: felveszi a talont („benyúl”), és mond az előzőnél egy nagyobbat, vagy helyben hagyja és passzol. A harmadik játékos előtt is ugyanez a lehetőség áll. Ha bármelyikük bemond egy új licitet akkor egy újabb kör kezdődik.
- Minden játékosnak van lehetősége az adott licitmondást felülbírálni, teljesen a Piros 20-100 ulti terített durchmars-ig.
- A kört kezdő játékosnak is van lehetősége önbírálatra, így új licittel saját maga újabb kört kezdhet, anélkül, hogy valaki rajta kívül látta volna a lent fekvő két kártyát.
- Ha a játék elkezdődik, a bemondó félreteszi a talont, és csak a játék végén fedi fel a többiek előtt.
- A talonban lehet értékes lap is, melyet a bemondó "számlájához" kell írni.
- Gyakorlott játékosoknál elfogadott, hogy ha bele is nyúlnak a talonba nem nevezik nevén a bemondásokat. Ezt mi sem kívánjuk korlátozni, viszont ha valamelyik játékos azt mégis kéri, akkor az aktuális legmagasabb licitet, vagy licitértéket közölni kell vele.
Kifizetés:
- A kifizetés virtuálisan történik egy előre elkészített papíron vezetve.
- Az írnok feljegyzi az eredményeket bemondó és védő oldalon egyaránt. Ezek összegének minden kör végén 0-nak kell lennie!
Renonsz:
A játékos nem tesz eleget a játék szabályainak (pl. nem üt fölül nagyobb értékű azonos színű lappal vagy aduval, pedig tudna). Ilyen a partner segítése is (pl. 40 jelentése, mikor nincs parti). Ekkor a be kell ismertetni a hamiskártyással, hogy hibát követett el, és ki kell fizettetni a kör után kontrákkal együtt fizetendő összeg dupláját. Szabálytalanságot a felvevő (bemondó) vagy valamelyik védő is elkövethet, ez utóbbi esetben a vétkesnek a társa helyett is fizetnie kell.